Додавання інформаційної бази до списку та встановлення конфігурації
Для додавання інформаційної бази натискаємо кнопку «Додати», вибираємо «Створення нової інформаційної бази», тиснемо Далі. У наступному вікні «Створення нової інформаційної бази», тиснемо Далі, вказуємо ім’я бази, тиснемо Далі та розташування де зберігатиметься, тиснемо Далі та Готово! Див. скрини нижче!
Після цього заходимо в режим Конфігуратора, вибравши створену базу.
У режимі конфігуратора натискаємо «Відкрити конфігурацію» або в меню Конфігурація – Відкрити конфігурацію. Далі Конфігурація – Завантажити конфігурацію з файлу та вибираємо файл конфігурації (у Вас знаходиться у завантаженнях – ім’я файлу 1Сv8). Погоджуємося з усім, що запропонує конфігуратор. Після цього можна заходити в режим 1С: Підприємство. Див. скрини нижче!
Завантаження даних з версії 7.7
Завантаження даних знаходиться на вкладці Головне – Завантаження даних із версії 7.7. Натискаємо “Завантажити дані з версії 7.7”. У наступному вікні вибираємо зі списку баз ту, яка потрібна для завантаження, перелік об’єктів, що завантажуються, і дату на яку переносяться облікові дані. Тиснемо «Завантажити дані» і вибираємо префікс бази. Через деякий час завантаження по відборах завершиться. Див. скрини нижче!
Налаштування «Організації»
Налаштування «Організації» здійснюється через вкладку Головне-Організації. Для створення нової організації використовуємо кнопку «Створити», або у разі успішного перенесення змінюємо поточну. Основний перелік та опис вкладок налаштування.
1. На закладці «Головне» зазначаються:
Найкоротше найменування — найменування, яке використовується для відображення в екранних формах та звітах у програмі.
Повне найменування — виводиться за замовчуванням у друкованих формах документів та звітах, у яких повне найменування організації має проставлятись відповідно до законодавства, наприклад, у регламентованих звітах.
Вид організації:
Юридична особа – має бути зазначений Код ЄДРПОУ;
Відокремлений підрозділ юридичної особи на окремому балансі має бути зазначений Код ЄДРПОУ, а також Головна організація;
Фіз. особа – підприємець – фізична особа має бути попередньо внесена до довідника «Фізичні особи».
Префікс – до двох літерних символів, які включаються до номерів документів організації. Префікс потрібен у тому, щоб забезпечити наскрізну нумерацію документів кожної організації. Префікс є набором символів, кількістю не більше двох, з якого починаються номери документів.
Банківський рахунок (основний), Банківський рахунок (для ФСС) — вибираються для встановлення за замовчуванням у відповідні документи.
2. Вкладка «Коди»
На закладці «Коди» вказуються коди, присвоєні організації різних державних органах, і навіть найменування територіальних органів, у яких здійснювалася реєстрація.
Інформація запроваджується для заповнення регламентованої звітності, регламентованих друкованих форм.
3. Вкладка «Реєстрація»
На закладці «Реєстрація» зазначаються номери реєстрації в ЄДРПОУ та фондах соціального страхування.
4. Вкладка «Адреси»
На закладці “Адреси” вказуються адреси організації, її телефон, а також інша контактна інформація. Зазначена контактна інформація використовується для формування друкованих форм документів.
5. Вкладка «Підписи»
На закладці «Підписи» зазначаються відповідальні особи організації, які підписують звіти та друковані форми документів.
6. Вкладка «Друк»
На закладці «Друк» вказуються посилання на файли, що містять логотип та факсиміле друку організації. Якщо закладка заповнена, логотип та факсиміле друку виводяться у друковані форми Рахунків на оплату.
7. Вкладка «Інше»
На закладці «Інше» вносять інформацію організації, які використовують програму FREDO Звіт для подання електронної звітності.
Налаштування параметрів обліку
Налаштування “параметрів обліку” здійснюється через вкладку Головне-Параметри обліку. Основний перелік та опис вкладок налаштування.
- На закладці «Банк та каса» встановлюються:
- “”Ведеться облік розрахунків у валюті” – заповнюється, якщо підприємство здійснює розрахунки в іноземній валюті. При включеному прапорі можна за гіперпосиланням «Валюти» перейти до довідника валют і підібрати з класифікатора валюти, що використовуються, а також завантажити їх курси.
- «За відокремленими підрозділами» — заповнюється, якщо хоча б одна з організацій підприємства має філії (відокремлені підрозділи), які ведуть окремі касові книги або самостійно виписують податкові накладні.
- На закладці «Розрахунки» встановлюється:
- “За документами розрахунків” – заповнюється при необхідності деталізації розрахунків з контрагентами до документів розрахунків;
- єдині всім організацій і контрагентів терміни оплати для покупців і постачальників. Термін оплати використовується для розрахунку суми простроченої заборгованості у звітах «Монітор керівника». Термін оплати можна встановити індивідуально для кожного договору у довіднику «Договори контрагентів».
- На закладці «Запаси» встановлюються:
- «За партіями (документами надходження)», «За складами (місцями зберігання) — заповнюються за необхідності ведення партійного та складського обліку (за кількістю чи за кількістю та сумою);
- “Дозволяється списання запасів за відсутності залишків за даними обліку” – заповнюється, якщо реалізація товарно-матеріальних цінностей здійснюється до їх фактичного оприбуткування на баланс організації. Встановивши прапор, слід пам’ятати, що перед закриттям місяця необхідно запровадити у інформаційну базу всі документи оприбуткування і проконтролювати дотримання хронології введення прибуткових і видаткових документів;
- “Ведеться облік поворотної тари” – заповнюється, якщо хоча б одна організація підприємства веде облік поворотної тари;
- “Ведеться облік бланків суворого обліку” – заповнюється, якщо на підприємстві ведеться облік бланків суворого обліку на позабалансовому рахунку 08;
- “Колонка Артикул” або “Колонка Код” – заповнюються при необхідності виведення додаткової колонки поруч із колонкою “Номенклатура” під час друку товарних документів
- На закладці «Торгівля» встановлюються такі налаштування:
- “Ведеться діяльність за договорами комісії” – заповнюється, якщо хоча б одна з організацій підприємства приймає або передає товари на комісію, здійснює розрахунки з комісіонерами та комітентами;
- “Ведеться роздрібна торгівля” – заповнюється, якщо хоча б одна з організацій підприємства здійснює роздрібну торгівлю та враховує товари на рахунку 282.
- прапор “Використовувати знижки” – заповнюється для можливості в документах продажу вказувати суму знижки.
- На закладці “Виробництво“, підприємства, які здійснюють виробничу діяльність, заповнюють прапор «Ведеться виробнича діяльність» та «Тип планових цін» – тип цін планової собівартості готової продукції, напівфабрикатів, послуг. Ціни цього типу мають бути задані документом «Встановлення цін номенклатури» та будуть використовуватись для попередньої оцінки собівартості випуску.
- На закладці «План рахунків» може бути заповнений прапорець «Використовувати класи рахунків як групи». При включеному прапорі за класами рахунків (1 Необоротні активи, 2 Запаси, 3 Кошти, розрахунки та інші активи тощо) можна отримати залишки та обороти. При відключеному прапорі ці рахунки не з’являтимуться у стандартних бухгалтерських звітах.
- На закладці «Співробітники та зарплата» встановлюються параметри кадрового обліку та розрахунку зарплати. Докладніше можна ознайомитись у статті «Налаштування параметрів кадрового обліку та обліку заробітної плати».
Налаштування облікової політики організації
Налаштування «Облікова політика» здійснюється через вкладку Головне – Облікова політика. Основний перелік та опис вкладок налаштування.
Податок з прибутку — встановлюються параметри податкового обліку. Тут зазначаються:
- ознака визначення об’єкта оподаткування без коригування фінансового результату;
- поточна ставка на прибуток.
Друк —вказується інформація про організацію, яка виводитиметься у друкованих формах документів продажу («Реалізація товарів та послуг», «Надання виробничих послуг»). Як правило, тут зазначається інформація про систему оподаткування організації.
Запаси –вибирається метод оцінки матеріально-виробничих запасів (МПЗ). Це спосіб визначення вартості товарів, матеріалів та готової продукції при їх відвантаженні та списанні.
- У конфігурації підтримуються такі методи оцінки МПЗ за її вибутті:
- за середньою собівартістю;
- за собівартістю перших за часом придбання МПЗ (метод ФІФО);
- за ціною продажу із застосуванням середнього відсотка націнки (для роздрібної торгівлі та матеріалів, що приймаються для переробки).
- Різні методи оцінки можуть застосовуватися кожної організації.
Роздріб –для організацій, що займаються роздрібною торгівлею, вибирається спосіб оцінки товарів у роздробі: за вартістю придбання або за вартістю продажу.
Грошові кошти —може бути встановлений прапор «Вісті облік коштів за відокремленими підрозділами». Прапор встановлюється у таких випадках:
- в організації є філії (відокремлені підрозділи), які ведуть окремі касові книги
- в організації є філії (відокремлені підрозділи), які самостійно виписують податкові накладні.
Основні кошти – для організацій, які враховують ОЗ за переоціненою вартістю, визначається налаштування облікової політики «Включати суму дооцінок ОЗ пропорційно до нарахування амортизації до складу нерозподіленого прибутку зі зменшенням додаткового капіталу». Якщо прапор увімкнено, одночасно з амортизацією переоціненої ОС зменшується сума додаткового капіталу, нарахованого при переоцінці.
8 та 9 клас – визначаються використовувані класи рахунків витрат:
- класи 8 і 9 (елементи та витрати діяльності);
- клас 8 (елементи витрат);
- клас 9 (Витрати діяльності).
Виробництво – для організацій, що займаються виробничою діяльністю, визначаються способи розподілу витрат основного та допоміжного виробництва на собівартість випуску послуг
- Для готової продукції (напівфабрикатів) застосовується лише один спосіб розподілу – за плановою собівартістю.
- Для послуг стороннім замовникам може бути обраний один із способів:
- За плановими цінами – надання послуг реєструється документами «Надання виробничих послуг»;
- За виручкою – надання послуг реєструється документами «Реалізація товарів та послуг»;
- За плановими цінами та виручкою — надання послуг реєструється документами обох видів.
- Для послуг власним підрозділам може бути обраний один із способів:
за плановими цінами; - За обсягом випуску;
- За плановими цінами та обсягом випуску — вимірювач послуг визначається у кожному з документів «Звіт виробництва за зміну».
Переділи – для організацій, що займаються виробничою діяльністю, визначається спосіб завдання послідовності переділів для закриття рахунків витрат:
- При виборі варіанта «Задається вручну», необхідно перейти за посиланням «Порядок підрозділів для закриття рахунку 23», за яким можна перейти до списку документів «Встановлення порядку підрозділів для закриття рахунків витрат». У документах визначається послідовність підрозділів для закриття рахунків при розрахунку собівартості готової продукції та напівфабрикатів.
- При виборі варіанта «Визначається автоматично» та за наявності зустрічного випуску у виробництві, потрібно перейти за посиланням «Зустрічний випуск продукції (послуг)» в однойменний регістр відомостей. У цьому вся регістрі задаються правила розрахунку собівартості зустрічного випуску продукції і на послуг для конкретної організації та періоду действия.
Загальновиробничі витрати — за гіперпосиланням «Методи розподілу непрямих витрат» можна перейти в регістр відомостей, у якому встановлюються бази розподілу витрат. У конфігурації передбачені такі способи розподілу непрямих витрат:
- Обсяг випуску;
- Планова собівартість;
- Оплата праці;
- Матеріальні витрати;
- Прямі витрати;
- Деякі статті прямих витрат.
У роботі з інформаційними базами ми маємо великий досвід і ми продовжуємо дізнаватися про нову інформацію. Працюємо швидко та якісно. Звертайтесь!