...
0

Покупки. Бонусна система 1С УТП 1.2

Бонусна система за шкалою покупок на основі типової конфігурації 1С УТП 1.2

1.  Вступ

Бонусна система — один із видів програм заохочення покупців.

При правильному підході, є механізмом первинного залучення клієнтів та збору інформації, яка допоможе дізнатися портрети груп покупців, визначити їх цінність і рівень можливих маркетингових вкладень у кожну з цих груп.

Бонусні карти прийшли на зміну дисконтним. Знижки не завжди виправдані: дисконтна карта тут і зараз не означає, що клієнт повернеться до магазину. Бонуси, навпаки, є гарантією, що клієнт повернеться. По суті, бонуси або бали — це відкладена знижка, мотивація для клієнта прийти наступного разу.

Схема зазвичай така: за кілька витрачених грошей клієнт отримує певну кількість бонусів. Бонуси можна витрачати на покупки у спеціальному каталозі, конвертувати в кошти та витрачати у партнерів програми або використовувати різні комбінації цих можливостей.

В окремих випадках бонуси можуть виражатися і у грошовому еквіваленті.

2.  Бонусна система – Налаштування

Перед початком роботи з бонусами необхідно заповнити налаштування,

Меню Бонуси => Налаштування

Налаштування Бонусної системи включає наступні параметри

Термін видачі бонусу – період днів, через який можна сплачувати покупки нарахованими балами

Термін дії бонусу – період днів, протягом якого дійсні бонуси, доступні для зняття

Максимальний % бонусу від суми документа – максимальна сума, яка може бути сплачена балами до зняття

Мінімальна сума документа – мінімальна сума з якою нараховуються бали

Курс обміну бонусів – у цьому випадку курс становить 1 бал = 1 грн у разі обміну балів за гроші

3. Довідники

До складу бонусної системи входять такі довідники

3,1.                      Види бонусних карток

Меню Бонуси => Види бонусних карток

До довідника вносяться такі види карт голд, оранж, блек. Відрізняються вони не лише кольором та штрих-кодом, але й умовами.

При цьому умови можуть змінюватися, відсоток та сума накопичення, за якої ми повинні будемо поміняти карту на іншу.

3,2.                      Бонусні картки

Бонуси встановлюються за клієнтами. Окремо під кожного контрагента реєструється карта

Меню Бонуси => Бонусні карти

4.  Бонусна система – Документи

Бонусна система включає такі документи

4,1.                      Встановлення бонусів

Меню Бонуси = > Встановлення бонусів

Документ використовується для встановлення параметрів при розрахунку бонусів:

Період дії, Вид бонусної картки, Вид: бонус/акція

Таблична частина заповнюється Елементами або Групою номенклатури із зазначенням % бонусу у разі зі знижкою та без знижки

Також встановивши ознаку «Искл», можна виключити товар чи групу із бонусної програми

4.2.                      Нарахування бонусів

Меню Бонуси => Нарахування бонусів

Документ Нарахування бонусів дозволяє внести бали безпосередньо на картку клієнта

При цьому бали будуть доступні для оплати покупок через 14 днів.

4.3.                      Списання бонусів

Документ Списання бонусів списує певну суму з картки клієнта

Меню Бонуси => Списання бонусів

4.4.                      Анулювання бонусів

У бонусній системі передбачено документ Анулювання бонусів, який виконує наступні функції, списує всі бали з картки клієнта після завершення періоду дії картки, при цьому картка відзначається як недійсна.

Також у разі перевищення суми обороту за період підвищує вигляд картки за сумою обороту

У разі зниження суми обороту, наприклад у разі повернення покупки, виконує зворотну операцію. Документ формується автоматично регламентним завданням «Анулювання Бонусів», яке виконується за розкладом кілька разів на день

Меню Бонуси => Анулювання бонусів

5.  Звіти

До складу Бонусної системи входять такі звіти:

5.1.                    Звіт Нараховані бонуси

Меню Бонуси => Звіт про нараховані бонуси

5.2.                      Звіт Списання бонусів

Меню Бонуси => Звіт Списання бонусів

5.3.                    Звіт Бонуси до списання

Меню Бонуси => Звіт Бонуси до зняття

6.  Нарахування бонусів

Процес нарахування відбувається після проведення документів: Чек, Реалізація товарів та послуг із розрахунку 1 бонус – 1 грн.

Нарахування бонусів у разі, якщо клієнт кладе здачу на бонусний рахунок

Можна вибрати суму, яку потрібно перевести на бонуси. Наприклад: товар коштує 450 грн. клієнт дає 500 грн., здавання 50 грн. Суму 20 грн можна внести на картку, а 30 грн клієнт отримає як здачу

7. Період

В Документі Установка Бонусов ви задаєте певний Період. Після закінчення цього періоду бонуси перестають нараховуватися.

Щоб продовжити нарахування бонусів, треба завести новий документ Установка бонусів. В цьому ж документі можна відмінити/змінити розмір бонусів на товар.

Можливо створити і другий документ Установка Бонусов з тим самим періодом і на той самий товар. І прописати ще якийсь сценарій бонусних нарахуваннь.

Якщо за певний товар певному клієнту нарахувались бонуси, а потім на цей товар відмінили нарахування бонусів або змінили сам розмір бонуса, бонусний рахунок клієнта залишиться без змін, тому що клієнт отримав бонус в момент діючих даних, по певним умовам.

Окрім товарів з фіксованою ціною у вас можуть бути товари зі знижкою чи акційні товари. Залежно від цього ви можете проставити Відсоток бонуса без знижки або Відсоток бонуса зі знижкою.

Стосовно функціоналу Нарахування / Списання /Анулювання бонусів, ви вручну можете індивідуально налаштувати обмеження прав, хто може це робити. Наприклад, все це має право робити адміністратор і немає права робити продавець.

Оплата бонусами відображається тільки в РМК і в чеках ККМ.

Також можна сформувати звіт по нарахуванню бонусів у розрізі Товарів.

При списанні бонусів їх можна списати або повністю всі, або можна розділити – списати частину бонусів, а іншу частину залишити на інший вид оплати. В чеках дані по платежам будуть аналогічно збігатися

ВАРТІСТЬ СИСТЕМИ 4000 грн.

Відеоінструкція по роботі з бонусною системою в 1С